Terug naar het overzicht
2022

Inzet van een sociale gastvrijheid robot voor een betere patiënt-ervaring

Door de inzet van een sociale gastvrijheid robot als Temi verwachten wij binnen het ZGT een nieuwe dimensie van Postitieve Gezondheid toe te voegen. Goed en effectief geholpen worden door robot Temi.

Aanleiding

Binnen ZGT is recent ons nieuwe oncologische centrum geopend in Hengelo. Het doel is om zoveel mogelijk oncologische experts samen te brengen op 1 locatie, om zo goed mogelijke zorg te kunnen bieden. Bij het ontwerpen van de locatie staat de mens centraal; met een focus breder dan alleen goede zorg.

Tijdens het ontwerpen kwam naar voren dat de patiënt bij de eerste afspraak behoefte heeft aan menselijk contact, maar er daarna de voorkeur geeft aan zo goed en efficiënt mogelijk geholpen te worden.

Robots kunnen in de zorg gepersonaliseerde hulp en begeleiding bieden. Momenteel worden deze robots met name ingezet in bijvoorbeeld hotels, maar onze verwachting is dat deze technologie ook de oncologische patiënt in ZGT erg kan helpen.

Plan van aanpak

Juli t/m September:

  • Uitvoeren patient journey om optimale inzet van Temi te bepalen
  • Opstellen technisch protocol Temi Oktober t/m november:
  • Realiseren technische inrichting
  • Instructie en scholing voorbereiden December:
  • Afronding voorbereiding Januari t/m Juni
  • Looptijd pilot
  • Tussentijds evalueren en bijstellen Juli:
  • Eindevaluatie
  • Obv eindevalutie proces / product aanpassingen doorvoeren
  • Doorzetten pilot naar duurzame inzet in ZGT

Oncologische zorg verbeteren?

Heb jij ook een goed idee?
We helpen je graag op weg, mail naar oncocarechallenge.nl@sanofi.com

Ja, ik doe mee